profilaktiniai

Svarbi informacija pacientams:

Sportas4x3

Atlikę tyrimą apie žmonių fizinį aktyvumą ekspertai perspėja apie labai nedidelį postūmį mažinant šią problemą visame pasaulyje. Pagal PSO ataskaitą apskaičiuota, kad daugiau nei ketvirtadalis žmonių pasaulyje (1,4 mlrd.) nepakankamai juda. Situacija nuo 2001 m. nežymiai pagerėjo. Nepakankamas judėjimas sukelia daugybę sveikatos problemų, tokių kaip širdies ligos, II tipo diabetas ir kai kurie vėžio atvejai.

Didžiausias pajamas gaunančiose šalyse, įskaitant Jungtinę Karalystę, fizinio aktyvumo lygis buvo vienas iš mažiausių. Visose šalyse, kuriose buvo atliktas tyrimas, išskyrus Rytų ir Pietryčių Aziją, moterys buvo mažiau aktyvios nei vyrai, o didžiausi skirtumai buvo Pietų Azijoje, Centrinėje Azijoje, Artimuosiuose Rytuose, Šiaurės Afrikoje ir dideles pajamas gaunančiose Vakarų šalyse.

Jungtinėje karalystėje bendras fizinio nejudrumo lygis 2016 m. buvo 36%, iš jų 32% vyrų tarpe ir 40% moterų. Tyrėjai teigia, kad turtingesnėse šalyse sėdimas darbas vienoje vietoje ir kasdienis automobilių naudojimas gali paaiškinti didėjantį gyventojų fizinio nejudrumo lygį. Mažesnes pajamų gaunančiose šalyse žmonės dažniau vaikšto arba naudoja viešąjį transportą, todėl situacija visiškai kita. PSO tyrimo autorė dr. Regina Guthold sakė: "Skirtingai nuo kitų pagrindinių pasaulinių pavojų sveikatai, nepakankamo fizinio aktyvumo lygis aktualus visame pasaulyje. Daugiau nei ketvirtadalis visų suaugusiųjų net nepasiekia rekomenduojamo judėjimo lygio”.

Rekomendacijos, kiek sportuoti nuo 19 iki 64 metų amžiaus

Mažiausiai 150 minučių vidutinio fizinio aktyvumo arba 75 minutės intensyvaus fizinio aktyvumo  kiekvieną savaitę.

Treniruotės du ar daugiau kartų per savaitę, kurios metu dirba visi pagrindiniai raumenys.

Kurios sporto šakos laikomos vidutinio fizinio aktyvumo?

Greitas pasivaikščiojimas, vandens aerobika, važiavimas dviračiu lygiu paviršiumi ar kalvomis, tenisas, vaikščiojimas pėsčiomis, riedlentė, riedučiai, tinklinis, krepšinis.

Kas laikoma aktyvia veikla?

Bėgimas, greitas plaukimas, greitas važiavimas dviračiu, tenisas, futbolas, regbis, ledo ritulys, aerobika, gimnastika, kovos menai.

Kokios veiklos stiprina raumenis?

Svoriai, pratimai su įtempiamos juostomis, sunkūs sodo darbai - kasimas, taip pat intensyvus šveitimas ir joga.

Šalys, kuriose didžiausias fizinis neaktyvumas:

Kuveitas 67%

Saudo Arabija 53%

Irakas 52%

Mažiausias fizinis neaktyvumas

Uganda ir Mozambikas 6%.

Tyrimą atlikę ekspertai paragino vyriausybes kurti ir palaikyti infrastruktūrą, skatinančią sportą bei skatinti ėjimą ar važiavimą dviračiu. Dr. Melody Ding iš Sidnėjaus universiteto teigia: “Nors ekonominė plėtra padarė įtaką gyvensenos pasikeitimams, vyriausybės galėjo labiau stengtis padėti žmonėms aktyviau gyventi - pagerinti viešojo transporto prieinamumą bei skatinti vaikščiojimą”. Bet kuriuo atveju, reikia imtis veiksmų, kad būtų galima pakeisti dešimtmečius mažėjantį tautų fizinio aktyvumo lygį.

Šaltinis: https://bbc.in/2NkapaG

 

 
thank10
Aukštyn